NFL Survivor Pool 2012

Talk about the AFC, NFC, the NFL Draft, College Football... anything football that has no Washington Redskin relevance.
DarthMonk
Posts: 4575
Joined: Wed Nov 16, 2005 4:58 pm

NFL Survivor Pool 2012

Postby DarthMonk » Tue Sep 04, 2012 7:10 pm

DarthMonk wrote:
DarthMonk wrote:
DarthMonk wrote:
DarthMonk wrote:I've set up a survivor pool on cbssports.com.

You pick the winner of one game each week - no point spreads involved. Your pick must win or you are done. You may only use a team once. Thus, if you pick the Saints and they win - you survive. However, you can never pick the Saints again.

Last survivor wins.


LINK ----> http://70c.football.cbssports.com/e

Pool Password: 70Chip

Use this thread for any problems for now.


DarthMonk


I've made my pick. We currently have 4 players.


We currently have 6 registered players and 3 of them have posted their Week 1 pick. I'm NOT going to check here then do it for you.

Please make sure you enter your pick at cbs.

DarthMonk


BTW:

All Games will lock five minutes before the start of the week's first game. If a member does not make their selection prior to this deadline, that user will receive an incorrect pick for the week and be eliminated.

Please Note - All selections by pool members will be displayed in the view all picks area once this lock occurs.

Also, the rule that you can only use a team once is standard but I don't see it on the site.

Nevertheless, you can't use a team more than once and I will enforce it.


DathMonk


We currently have 7 players.
Hog Bowl III, V Champion (2011, 2013)

Hognostication Champion (2011, 2013)


Scalp 'em, Swamp 'em,
We will take 'em big score!
Read 'em, Weep 'em Touchdown,
We want heap more!

CKRGiii
Online
Posts: 4783
Joined: Thu Jul 29, 2010 2:56 pm
Location: 505 New Mexico repn

Postby cowboykillerzRGiii » Wed Sep 05, 2012 12:58 am

I'm in right? Seems like more peeps said they were in, jus wanna make sure I locked my pick correctly.
#21 forever in our hearts
...and yet ANOTHER record setting performance by "RG3 the third"!!!!
“I wanted to just… put his lights out ….because, you know, …Dallas sucks…” - Dexter Manley

Hog
Posts: 1077
Joined: Fri Jun 22, 2012 4:27 pm
Location: Arlington, VA (Ballston)

Postby ACW » Wed Sep 05, 2012 5:52 am

Entered :)
DMV Born,
DMV Bred,
When I Die I'll Be
DMV Dead.

Hognostications 2012-2013 Co-Champion (and Playoff Champion)

Hog
User avatar
Posts: 1197
Joined: Mon Jan 09, 2012 6:02 pm
Location: Co. Cavan, Ireland

Postby SouthLondonRedskin » Wed Sep 05, 2012 6:20 am

I'm in.

Shame it's not for cash...
Here It Comes Again: Worst to First Baby!

DarthMonk
Posts: 4575
Joined: Wed Nov 16, 2005 4:58 pm

Postby DarthMonk » Wed Sep 05, 2012 5:47 pm

We have 11 players. Gene Rufo is the only one without a pick. PM me with your pick if you need help. I can input your pick for you if need be.

DarthMonk
Hog Bowl III, V Champion (2011, 2013)

Hognostication Champion (2011, 2013)


Scalp 'em, Swamp 'em,
We will take 'em big score!
Read 'em, Weep 'em Touchdown,
We want heap more!

ATX
Posts: 3385
Joined: Wed Oct 29, 2008 10:59 am
Location: NOVA

Postby ATX_Skins » Thu Sep 06, 2012 9:26 am

I'm already out lol. Way to go Gmen.
Support the troops, especially our snipers.

JSPB22
User avatar
Posts: 16252
Joined: Fri Jul 02, 2004 9:03 am
Location: Location, LOCATION!

Postby Deadskins » Thu Sep 06, 2012 10:28 am

ATX_Skins wrote:I'm already out lol. Way to go Gmen.

:shock: You went with that game?
Andre Carter wrote:Damn man, you know your football.


Hog Bowl IV Champion (2012)

Hail to the Redskins!

ATX
Posts: 3385
Joined: Wed Oct 29, 2008 10:59 am
Location: NOVA

Postby ATX_Skins » Thu Sep 06, 2012 12:05 pm

Deadskins wrote:
ATX_Skins wrote:I'm already out lol. Way to go Gmen.

:shock: You went with that game?


Yeah man, I really thought the Giants were a lock and then I wouldn't have to use them later.

This is why I don't gamble.
Support the troops, especially our snipers.

DarthMonk
Posts: 4575
Joined: Wed Nov 16, 2005 4:58 pm

Postby DarthMonk » Thu Sep 06, 2012 9:11 pm

ATX_Skins wrote:
Deadskins wrote:
ATX_Skins wrote:I'm already out lol. Way to go Gmen.

:shock: You went with that game?


Yeah man, I really thought the Giants were a lock and then I wouldn't have to use them later.

This is why I don't gamble.


OMG :shock:
Hog Bowl III, V Champion (2011, 2013)

Hognostication Champion (2011, 2013)


Scalp 'em, Swamp 'em,
We will take 'em big score!
Read 'em, Weep 'em Touchdown,
We want heap more!

DarthMonk
Posts: 4575
Joined: Wed Nov 16, 2005 4:58 pm

Postby DarthMonk » Wed Sep 12, 2012 5:50 am

A few of us are gone. You know who you are.

Lions squeaked by for me.

There is a Thursday game.

DarthMonk
Hog Bowl III, V Champion (2011, 2013)

Hognostication Champion (2011, 2013)


Scalp 'em, Swamp 'em,
We will take 'em big score!
Read 'em, Weep 'em Touchdown,
We want heap more!

cleg
Posts: 2642
Joined: Tue Sep 12, 2006 10:58 am
Location: Deep in the Heart of Giants Territory

Postby cleg » Wed Sep 12, 2012 9:46 am

So you have to make your pick before tomorrow's kick off, I think.
Drinking the Kool-Aid again...

JSPB22
User avatar
Posts: 16252
Joined: Fri Jul 02, 2004 9:03 am
Location: Location, LOCATION!

Postby Deadskins » Sun Sep 16, 2012 8:51 pm

Well, I'm out. I went back and forth all week between our game and the Patsies over the Cards. I kind of had this feeling we would lose. Glad I would have lost either way, having finally settled on the Skins. I see that everyone else who lost out also went on one of these two games. Only two people left.
Andre Carter wrote:Damn man, you know your football.


Hog Bowl IV Champion (2012)

Hail to the Redskins!

kazoo
Posts: 10280
Joined: Sun Sep 05, 2004 3:00 pm
Location: Kazmania

Postby KazooSkinsFan » Mon Sep 17, 2012 6:55 am

Deadskins wrote:Well, I'm out. I went back and forth all week between our game and the Patsies over the Cards. I kind of had this feeling we would lose. Glad I would have lost either way, having finally settled on the Skins. I see that everyone else who lost out also went on one of these two games. Only two people left.


Half my survivor pool picked the Pats. I picked SF. It was sweet. Even though my daughter, who grew up in Connecticut, is still pissed at me. She's Skins #1 but Pats #2.
Groucho: Man does not control his own fate. The women in his life do that for him

Proverb: Failure is not falling down. Failure is not getting up again

Twain: A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way

Hog
Posts: 1077
Joined: Fri Jun 22, 2012 4:27 pm
Location: Arlington, VA (Ballston)

Postby ACW » Mon Sep 17, 2012 1:32 pm

Okay, picking the Pats isn't necessarily bad...but too soon. IMHO you wanna save the better teams until later on.

Who to pick this week? :hmm:

kazoo
Posts: 10280
Joined: Sun Sep 05, 2004 3:00 pm
Location: Kazmania

Postby KazooSkinsFan » Mon Sep 17, 2012 2:53 pm

ACW wrote:Okay, picking the Pats isn't necessarily bad...but too soon. IMHO you wanna save the better teams until later on.

Who to pick this week? :hmm:


The rules of my pool are you can only pick a team once, and you can only pick against a team twice. One team a week until something like week 13, then you have to pick two teams. You aren't knocked out until your second loss, which I think is a great rule.

So given that, I actually try to pick as many early games as I can against good teams so I save the bad teams to pick against later. I didn't rate Arizona as good enough to pick against now or bad enough to save for later. I did think Detroit is good enough to not want to save, but I thought they would lose in SF.

Ironically I think the people as you alluded to who picked the Pats were blowing their wad. And it backfired when they lost, double whammy. But I'm going for winning the pool, not just surviving as long as I can then having no one to pick.
Groucho: Man does not control his own fate. The women in his life do that for him

Proverb: Failure is not falling down. Failure is not getting up again

Twain: A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way

Return to Around the League